השקרים שאמרו לי כשביקשו ממני לעבור הפלה

השקרים שאמרו לי כשביקשו ממני לעבור הפלה - פניתי להפסקת הריון בעידוד הסביבה הקרובה שלי לפני כשנה. כיום אני מתחרטת על ההחלטה הזו, שקיבלתי ברגע של קושי ומשבר.

פניתי להפסקת הריון בעידוד הסביבה הקרובה שלי לפני כשנה. כיום אני מתחרטת על ההחלטה הזו, שקיבלתי ברגע של קושי ומשבר. היום, כשאני בוגרת ומבינה טוב יותר את מה שאיבדתי, אני גם מבינה את השקרים שסיפרו לי כדי שאסכים להפיל.

שקר #1

״ברגע שההפלה מסתיימת – את מקבלת את החיים שלך בחזרה. תוכלי להמשיך את חייך כאילו כלום לא קרה.״

כשנכנסתי להריון לא מתוכנן, התלבטתי מה לעשות. למרות שאין לי זוגיות קבועה, כן רציתי להיות אמא. ויותר מזה, פחדתי לעבור הפלה. זה משהו שפשוט לא רציתי לעשות. הסביבה שלי דחקה בי לעשות הפלה, כי זה היה נוח להם. בסופו של דבר, זרמתי לזה, בלי רצון. 

למרות שהבטיחו לי שברגע שההפלה תסתיים, אני אקבל את החיים שלי בחזרה, ורציתי להאמין לזה – בפועל קרה ההפך: ההפלה התרחשה לפני שנה ואני עוברת טיפולים פסיכולוגים כדי להשתקם מכל מה שקרה לפני, אחרי ובזמן ההפלה. למעשה, לפני שנה, החיים שלי נעצרו ועדיין לא חזרתי לעצמי.

שקר #2

״יש לחץ של זמן, את חייבת להחליט מהר, לפני שיוולד לך תינוק!״

אני בעצם החלטתי שאני לא מפילה. אבל, זו לא נחשבה להחלטה הנכונה מבחינת החברות והמשפחה. חיפשתי מישהו שיאמין בי, שיהיה קשור לרצון שלי אך לצערי לא מצאתי כזה. קשה לי לתאר את הלחץ שהרגשתי באותם ימים. האפשרות שאני אשמור את התינוק שלי לא היתה על הפרק מבחינתם. במקום לקחת את הזמן שלי ולהגיע להחלטה נכונה לי, לחצו עלי להחליט ברגע זה, כי ״אין זמן״. 

שקר #3

״אל תאמיני להבטחות של בן הזוג. קחי בחשבון שכל הגברים נעלמים אחרי הלידה. תביני שאת לבד וככה את צריכה לחשוב.״

למרות שבן הזוג שלי לא היה קבוע, כי יצאנו רק מעט זמן, כשהוא שמע על ההריון, הוא לא פסל כלום ולא ניסה לברוח. הוא אפילו הציע הורות משותפת. בדיעבד, הסביבה הקרובה שלי, הם אלו שערערו את הביטחון שלי וגרמו לי להרגיש לבד. הם אלו שהובילו אותי למקום הנמוך שאני נמצאת בו היום, שנה אחרי ההריון וההפלה. בן הזוג לא היה זה שחסם את האפשרות של הורות.

שקר #4

״הריונות שנוצרו כתוצאה מטעות – לא אמורים להמשיך. ילד צריך להיוולד רק כאשר הוא רצוי ותוכנן מראש. לא אמורים להמשיך הריונות שקרו בטעות.״

ברור לי היום שזה לא נכון! אם יכולתי לחזור אחורה בזמן, הייתי בוחרת לשמור את ה״טעות״ הזו. ההפלה שעשיתי, בניגוד לרצון שלי, זו הטעות שלי. 

אם נכנסת להריון לא מתוכנן ואת מרגישה שהקול שלך לא נשמע כי אולי הוא פחות נוח למשפחה, לבן זוג או למעסיק – אפשר לפנות למרכז לילך. את לא לבד והבחירה נתונה בידייך. את לא חייבת להפיל אם את לא רוצה בכך. 

עוד מאותה הקטג'

יש לך שאלה?

אנו מבטיחים דיסקרטיות מוחלטת
במידה ותרצי לקבל מענה אישי ודיסקרטי השאירי פרטים בטופס: