ציטוטק – הפלה מוקדמת בכדורים

מה זה בעצם ציטוטק? מה תופעות הלוואי של הציטוטק? הפלה זה הליך קשה ומסובך, היכנסי לכאן לקבל את כל המידע שאת צריכה.

סיפורה האישי של דינה –

כשגיליתי שהייתי בהריון מהחבר שהיה לי במשך ארבעת השנים האחרונות הייתי לקראת סיום כתה י”ב ממש בסוף הבגרויות. הייתי אז ילדה צעירה בגיל 18. לא ידעתי מה להרגיש, לדעת או לחשוב.

לא הצלחתי לקבל את זה, הייתי ממש בהלם לא הבנתי איך דבר כזה קרה לי, וכנראה שגם לא הבנתי עד לאותו הרגע את ההשלכות.

הייתי בסך הכל עוד ילדה כמו כולן שמסיימת תיכון וכמעט חיילת איך פתאום אני אחליף את המחשבות שלי בתינוקות עגלות וחיתולים?

כשגיליתי על ההריון אזרתי אומץ וסיפרתי לחבר שהיה לי באותה התקופה.

הוא דווקא הציע שנתחתן ושאביא את התינוק ולא אבצע הפלה שיקח חלק פעיל ושנהפוך להיות משפחה רגילה.

כמובן שסירבתי! אני ילדה בעצמי, איך אגדל ילד ועוד תינוק?! הרגשתי לא מוכנה לזה בכלל, היו לי כל כך הרבה חלומות והמון מחשבות על כיוונים בחיים, לא רציתי לסיים אותם בגלל הסיטואציה הזו.

רק רציתי לסיים את המסגרות ולקחת פסק זמן וגם איזה אוויר לנשימה לפני הכניסה לצבא.

בדיעבד אני מבינה שזו הייתה טעות.

חשבתי על התינוק שלי כמו על מחלה שלוקחים כדור והוא נעלם. לא רציתי אותו, רציתי להמשיך בחיים שלי. בחרתי להסתכל על הזכות שלי לחיות אבל באותו הזמן לקחתי גם את הזכות שלו.

לאחר שיחות ארוכות של שכנועים מצד החבר להשאיר את התינוק ולהתחתן, החלטתי לבצע את ההפלה.

התחלתי לחקור קצת באינטרנט על הפלות כדי לדעת איך להכין את עצמי לזה. רציתי לדעת איך מתבצעות ומהי הדרך הכי מהירה להיפטר מהמצב שהייתי בו ולחזור החיים הנורמליים שלי.

באותו השבוע ראיתי באחד האתרים שגלשתי בהם על רופא נשים שמבצע הפלות באיזור המרכז.

התקשרתי כדי לקבוע תור לביצוע ההפלה. ואפילו שמחתי, כי ידעתי שאפתור ככה את הבעיה הזו שפתאום צצה לי.

הגעתי לוועדת ההפלות, חיכיתי והתיישבתי על הכיסא עד שיקראו לי. העובדת סוציאלית בוועדה הציגה את עצמה בפני, ואמרה לי את דרך ההפלה שבה נשתמש והסבירה שבגלל שאני עדיין בשלב מוקדם להריון נשתמש בהפלה דרך כדורים. היא התחילה וסיפרה לי על שני הכדורים בשם ציטוטק ומפיג’ין.

היא הסבירה לי שזה לא מסוכן ושזה לא יכאיב אז אין לי סיבה לדאגה, אבל שקיימות תופעות לוואי ויכול להיות דימום רב לאחר שאקח את הכדורים האלו.

היא גם ציינה שאני צעירה ושאוכל ללדת עוד ילדים בעתיד אז זה בסדר וזו הדרך הבטוחה בשבילי.

לפי מה שהבנתי ממנה היא שההפלה בכדורים נעשית ע”י בליעה של שני סוגי הכדורים. אחרי לקיחה של הכדור הראשון של המפיג'ין לא היו לי תופעות לוואי והרגשתי כרגיל.

כמה דקות לאחר בליעת הכדור השני התחילו לי תופעות הלוואי, הרגשתי מחנק, הרגשתי שמשהו נתקע לי בגרון רצתי לשירותים, לא החזקתי יותר והקאתי את הכדור.

אחרי שהקאתי אמרו לי שאולי ההפלה לא תעבוד ואצטרך לבצע בנוסף גם גרידה על מנת שתוכן העובר והשלייה יצאו מהרחם.

אחרי הכדור השני הרגשתי כאבי בטן חזקים מאוד שלעולם לא הרגשתי. הכאבים האלו היו גרועים יותר מכאבי קלקול קיבה שהרגשתי לא פעם.

לא הבנתי מה קורה לגוף שלי, לא חשבתי שהכאבים יהיו ברמה עד כדי כך כואבת. הרגשתי שאין לי שליטה כבר על הגוף שלי מרוב הכאבים שרק התגברו בצורה ממש מהירה.

הרגליים שלי כבר לא שלטו בעצמן, כאילו היו נפרדות מהגוף והחלו לרעוד.

לא הצלחתי ללכת כמו שצריך. התפתלתי מכאבים, לא חשבתי שההפלה עצמה כל כך תכאב לי.

בזמן ההסבר של העובדת הסוציאלית שהייתה כל כך פשוטה ומהירה חשבתי שגם כך תבצע ההפלה. ממש כמו וירוס שבולעים כדור ולאחר מכן לא כואב והבעיה נפתרת.

לאחר כמה שבועות סיפרתי לחברות שלי על ההפלה שעברתי, והופתעתי לגלות שכמה מהחברות עברו גם את ההפלה בכדורים, אבל ללא הצלחה. מסתבר שלי היה מזל.

בנוסף לסיוט של ההפלה בכדורים הן היו צריכות לעבור גם את ההפלה בגרידה. לאף אחת מהן לא נשאר "זיכרון טוב" מן ההפלות, וגם הן דווקא חלקו איתי את הכאב שעברו לאחר הגרידה.

הן סיפרו לי שלאחר כאבי התופת של לקיחת הכדורים הן היו צריכות לקבוע תור לגרידה, כשהיו בהרדמה גירדו להן את הרחם באמצעות כלי דמוי מעדר ולאחר מכן האחות הייתה צריכה לוודא שכל איברי התינוק באמת יצאו מן הרחם כדי שלא ייווצר זיהום.

הזדעזעתי מן תהליך הגרידה, והייתה לי הקלה שאצלי תהליך ההפלה עבד בכדורים בלבד.

תהליך ההפלה שעברתי היה קשה מאוד וגרם לטראומה. בדיעבד אם הייתי יודעת את עוצמת הכאב שאצטרך לעבור, לא הייתי מבצעת את ההפלה. זה לא היה שווה את זה.

מה זה בעצם ציטוטק?

מדובר בחומר דמוי פרוסטגלנדין E1 המיוצר באופן טבעי בגופנו. באופן מלאכותי הוא נמצא בשימוש בענפי הרפואה השונים.

אצל אנשים הסובלים מאולקוסים (כיבי קיבה) התרופה ניתנת אם הם נוטלים תרופות אנטי דלקתיות מסוימות, כמו אספירין (התרופה מגנה על השכבה הפנימית של הבטן). ובגינקולוגיה, הכדורים ניתנים בהפסקות הריון, ולעיתים לאחר לידה.

תהליך ההפלה באמצעות כדורים מתבצע ב3 שלבים מרכזיים:

בשלב הראשון, את נפגשת עם רופא הנשים תתבקשי ליטול כ3 כדורים הנקראים מפיג'ין, בתוך כדור זה יש חומר החוסם את השפעת הורמון הפרוגסטרון האחראי על ההריון ובכך גורם להפסקת התפתחותו של העובר.

לאחר יומיים, תצטרכי להיפגש שוב עם רופא הנשים אשר יתן לך את התרופה השנייה הנקראת ציטוטק שבעזרתה מתבצע השלב השני.

ציטוטק מכיל חומר המכווץ את שרירי הרחם אשר גורם לפליטת העובר מן הרחם בשלב זה תצטרכי ליטול כשני כדורי ציטוטק. לאחר נטילת הציטוטק, תהיי תחת השגחה למשך כ-4-6 שעות במרפאה.

רוב הנשים פולטות מן הרחם את שק ההריון בין 4-24 שעות ראשונות מרגע נטילת הגלולות.

שבועיים לאחר נטילת הציטוטק, עלייך להגיע לשלב השלישי אצל רופא הנשים לצורך בדיקה גניקולוגית יסודית ובדיקת אולטרסאונד, על מנת לוודא כי העובר נפלט מן הרחם ולא נשארו שאריות של גופו.

במידה ומוצאים שאריות הריון על מנת שלא יתבצע זיהום ברחם ,חוזרים על הטיפול התרופתי באמצעות כדורי ציטוטק כדי לגרום להתכווצויות נוספות של רחם ולפליטת חלקי העובר שנותרו.

אצל רוב הנשים, אחת מתופעות הלוואי השכיחה ביותר היא ירידת דם מנטילת הכדור הראשון. דימומים אלו יכולים להימשך שבועיים ועד כחודש. הם מלווים בכאבים עזים ובקרישי דם.

תופעות לוואי – הנלוות לנטילת כדור הציטוטק

דימום יתר בווסת, כאבי מחזור, דימום ממקור רחמי, קרע ברקמת הרחם, אי היפרדות השליה, תסחיף מי שפיר, הפלה בלתי שלמה, לידה מוקדמת, תמותת העובר ומומים מולדים, צמרמורות, שוק אנפילקטי (רגישות יתר חמורה למרכיבי התכשיר העלולה לגרום לנפילת לחץ דם עד איבוד הכרה) ,הפרעות עיכול, שלשול, בחילה, הקאות, כאב בטן, נפיחות, עצירות, צרבת, סחרחורת, כאב ראש ופריחה בעור,קרישי דם.

איפה ניתן להשיג את הציטוטק ומה מחירו?

לאחר הסברה על תהליך ההפלה ובדיקת אולטרסאונד, יהיה ניתן להשיגה במרפאה אשר בה תובצע ההפלה.

בדרך כלל מחירי הפלה יכולים לנוע בטווח מחירים בין 1700 ש"ח לבין 4000 ש"ח. המחיר הסופי תלוי כמובן בשיטה בה משתמשים. כמו כן, בגיל העובר אופן ומיקום הביצוע של ההפלה.

עוד מאותה הקטג'

יש לך שאלה?

אנו מבטיחים דיסקרטיות מוחלטת
במידה ותרצי לקבל מענה אישי ודיסקרטי השאירי פרטים בטופס: