סוגייה דתית או עניין של שוויון זכויות וחיי אנוש?

חשוב לציין שלמרכזנו מגיעות נשים מכל מגזר בחברה הישראלית: חילוני, דתי, חרדי, מסורתי, אתאיסטי, נוצרי ומוסלמי.

האם העמדה שמתנגדת להפלות מלאכותיות נובעת מהשקפה דתית?

קודם כל, חשוב לציין שלמרכזנו מגיעות נשים מכל מגזר בחברה הישראלית: חילוני, דתי, חרדי, מסורתי, אתאיסטי, נוצרי ומוסלמי. במרכז לילך אנו משרתים את כלל הציבור ללא קשר לשיוך דתי או לאומי.

"אפילו אם אלוהים אינו קיים, העובר קיים"

סוגיית ההפלות המלאכותיות היא סוגייה שעניינה חיי אנוש וזכויות האזרח. אין להגדירה כסוגייה דתית בדיוק כפי שסוגיית זכויותיהם של היהודים או השחורים או הקטינים איננה בגדר סוגייה דתית ותו לא. אין כמעט אומה בעולם שבה ההפלות המלאכותיות היו חוקיות לפני מלחמת העולם השנייה, אף על פי שרוב הממשלות הן חילוניות. אין צורך להזדהות עם דת כלשהי כדי להאמין שעוברים הם ילדים ושראויים וזכאיים להגנה, לא פחות מהכושי או היהודי או הקטין בחברה.

ברור שלא ראוי להגביל את מדיניות ההפלות המלאכותיות בהתאם ל"אני מאמין" של פלג דתי כלשהו. אולם עדיין, החוק יכול ואכן מקיף תפיסות מוסריות שמשותפות למגוון של נטיות דתיות. במקרה של ההפלות, אנחנו יכולים וחייבים להחליט על סמך הראיות הביולוגיות ועקרונות היסוד ההומניטריים, בלי להסתמך על כתבים מקודשים, התגלויות, עקרונות דת, חוקים הירארכיים או אמונה באלוהים. אפילו אם אלוהים אינו קיים, אנחנו יודעים בוודאות שהעובר קיים. ראוי שנתייחס גם אליו כאשר אנו מקבלים החלטות שמשפיעות על זכותו למוגנות ולחיים.

יש ברירה. לא חייבים להפיל.

למרות שהפלה קלה להשגה בימינו, והוועדה להפסקת הריון מאשרת 99% מהבקשות להפלה מלאכותית, עדיין מגיעות אלינו נערות, בחורות ונשים שחשות שאין להן ברירה אלא להפיל. התחושה הרווחת בקרבן היא שהן חייבות לבצע הפלה; שאין להן באמת אפשרות לבחור על גופן. אנחנו כאן בשביל בנות שרוצות לבחור לא בהפלה אלא בחיים עבור תינוקיהן.

אם את או מישהי שאת מכירה שוקלת הפלה, אפשר להיות איתנו בקשר במייל או בקו החם 24 שעות ביממה. אל תפחדי. אנחנו נעזור לך לבחור במה שאת באמת רוצה.

עוד מאותה הקטג'

יש לך שאלה?

אנו מבטיחים דיסקרטיות מוחלטת
במידה ותרצי לקבל מענה אישי ודיסקרטי השאירי פרטים בטופס: