קשה לדמיין את החיים בלעדיו

קשה לדמיין את החיים בלעדיו
מאיה אנג'לו (משוררת וסופרת אפרו-אמריקאית 1928-2014)

מאיה אנג'לו (משוררת וסופרת אפרו-אמריקאית 1928-2014)

האמהות הוציאה ממני את הטוב ביותר והרחיב את חיי. בכלל לא היה קל. חיינו מהיד לפה, יותר נכון, מהלב ליד. גיא קיבל ממני בילדותו שפע אהבה, צחוקים, ספרים ושירה. היום גיא בעצמו אבא נהדר. 

כשהייתי בת 16, איזה שהוא בחור התחיל איתי, ושכבתי איתו – רק פעם אחת. כשיצאתי מהחדר, חשבתי לעצמי, ״זהו?״ לא התלהבתי מקיום יחסי מין בפעם הראשונה. כשגיליתי שנכנסתי להריון, ניגשתי לבחור וביקשתי ממנו תמיכה. הוא טען שהתינוק לא ממנו וניתק קשר. 

פחדתי. באותם ימים, בנות היו משיגות כסף ועושות הפלה. אני לא התחברתי לרעיון הזה. ידעתי שגדל בתוכי מישהו ולכן החלטתי לשמור את התינוק.

אחי הגדול ייעץ לי לא לשתף את אמא, כי היא היתה מוציאה אותי מבית הספר. לכן לבשתי חולצות אוברסייז כדי להסתיר את הבטן, עד סוף ההריון. 3 שבועות לפני תאריך הלידה המשוער, הנחתי פתק על הכרית של אבי החורג. בפתק כתבתי שאני בהריון. הוא סיפר לאמא. היא ניגשה אלי ושאלה, ״האם את מאוהבת בבחור?״ ״לא,״ עניתה לה. ״האם הוא מאוהב בך?״ שוב עניתי, ״לא.״ ״אז אין סיבה להרוס 3 חיים. אנחנו נגדל את התינוק שלנו!״

אמא שלי היתה אלופה עם ילדים בגיל העשרה. היא תמיד אהבה וקיבלה אותנו כפי שאנחנו. מעולם לא חשתי בושה. אני אומרת לך, זו היתה ההחלטה הטובה שעשיתי בחיי. לגמרי. גיא היה תענוג מהרגע הראשון. ילד טוב, חכם. אני לא מסוגלת לדמיין את חיי בלעדיו. 

בגיל 17, השגתי עבודה כטבחית ואחר כך כמלצרית במועדון. שכרתי דירה קטנה כדי שלי ולגיא יהיה בית משלנו. עזבתי את הבית של אמא עם 14 חדרים. היא חשבה שהשתגעתי. היא אמרה לי, ״תזכרי שאת תמיד מוזמנת לשוב הביתה.״ הדלת לבית שלה תמיד היה פתוח עבורי. בכל פעם שהחיים בעטו בי, חזרתי לבית של אמא להפוגות קצרות. 

לאחר כמה שנים, נישאתי ורציתי להביא עוד ילדים לעולם, אך לא הצלחתי להיכנס להריון. כמה טוב שילדתי בגיל 16! תודה לאל! 

מאיה אנג׳לו

אם נקלעת להריון לא צפוי ואת לא בטוחה איך להמשיך מפה, ניתן לפנות אלינו לקבלת ייעוץ ותמיכה דחסקרטית, ללא עלות: 1-700-50-30-35

עוד מאותה הקטג'

יש לך שאלה?

אנו מבטיחים דיסקרטיות מוחלטת
במידה ותרצי לקבל מענה אישי ודיסקרטי השאירי פרטים בטופס: