הפלה פרטית - כל מה שחשוב לדעת לפני החלטה

הרית באופן בלתי מתוכנן ואת שוקלת לבצע הפסקת הריון פרטית?

זכרי שמדובר בהחלטה גורלית, שיכולה להשפיע על עתידך, וכדאי מאוד לחשוב פעמיים לפני שנוקטים בצעדים נוספים.
על מנת שתוכלי לקחת את ההחלטה הטובה ביותר עבורך באופן מושכל, ריכזנו עבורך את כל המידע שחשוב שתדעי: כמה עולה הפלה פרטית, במה היא כרוכה, מה הסיכונים הטמונים בה, מהי הפרוצדורה שאותה יש לעבור ומהן האלטרנטיבות.

מהי הפלה פרטית ובמה היא שונה מהפלה בבית חולים?

הפלה פרטית הנה הפסקת הריון באופן יזום המבוצעת במוסד רפואי פרטי, במימון מלא של האישה שעוברת את ההליך.

בשונה מאשר ההליך בית חולים ציבורי, במסגרת הפלה פרטית האישה בוחרת את הרופא שיבצע בה את ההליך.

ראוי לציין שאין פיקוח של משרד הבריאות והשרות משתנה מרופא לרופא.

ידועים לנו מקרים של רשלנות רפואית חמורה בתחום של הפלות פרטיות.

ככל הפלה מלאכותית, גם הפסקת הריון פרטית מתרחשת לרוב בשלבים בהם סיכוייו של העובר לשרוד מחוץ לרחם נמוכים, כלומר לפני שבוע 24.

שבוע 24 הוכר בישראל כגיל הרשמי בו העובר נחשב 'בר-חיות', כלומר בעל סיכויים לשרוד גם מחוץ לרחם אמו, וזאת למרות שהידע הרפואי כיום כולל גם עדויות של תינוקות ששרדו למרות שנולדו בשבועות מוקדמים יותר.

הפסקת הריון בשלבים מאוחרים יותר מ- 24 שבועות, נקראת לידה מוקדמת, ובמידה והעובר חי היא כרוכה בהזרקת רעל (לרוב מסוג אשלגן כלורי) ישירות ללבו, על מנת להמיתו.

יתרונותיה וחסרונותיה של הפלה פרטית בהשוואה לבית חולים

בראש ובראשונה, חשוב להדגיש שמעבר להיבטים הטכניים והכלכליים, הפלה פרטית ככל ההפלות, כרוכה בסיכונים נפשיים ובריאותיים, ומהווה החלטה הרת גורל.

מעצם כך שהפסקת ההריון מתבצעת באופן פרטי, אין זה אומר שהאישה תימנע מדיכאון לאחר הפלה, ששכיח מאוד במקרים אלו, ומלווה ברגשות קשים של אבל על התינוק שלא נולד, צער עמוק, אשמה כבדה, חרטה מייסרת, בושה ואף חרדה.

במידה ועברת הפלה ואת מרגישה כך, תוכלי לפנות לסיוע ל'לילך – מרכזי ייעוץ', שיעניקו לך תמיכה וליווי, ויסייעו לך לעבור תהליך מתבקש של עיבוד האובדן.

ככל הפלה, גם כזו שמבוצעת באופן פרטי חושפת את האישה לפגיעה אפשרית בפוריותה, כתוצאה מסיבוכים שעלולים לקרות, כמו דלקות ברחם, נקב בדפנותיו והידבקויות רחמיות.

חלק מהנשים עלולות לסבול גם מאי ספיקת צוואר הרחם כתוצאה מהרחבתו המלאכותית, שעשויה לגרום בעתיד להפלות טבעיות בשלבים מאוחרים של ההריון ולידות מוקדמות של פג.

חיסרון נוסף הוא עלותה הגבוהה יחסית של הפלה פרטית, אשר ממומנת במלואה מכיסה של האישה ההרה. יתרונה היחיד של הפלה פרטית טמון באפשרות לבחור את הרופא שיבצע את ההליך.

הפלה פרטית: חוקית או בלתי חוקית?

הפלה פרטית חוקית היא כזו שמתבצעת במוסד רפואי פרטי לאחר קבלת אישור מטעם הוועדה להפסקת הריון, הניתן במידה והאישה עומדת שקריטריונים החוקיים לביצוע ההליך.

הפלה פרטית שמבוצעת מבלי שעברה האישה דרך הוועדה להפסקת הריון או במידה והתקיים בוועדה דיון בעניינה ובקשתה נדחתה – הנה בלתי חוקית, ודינה עד חמש שנות מאסר.

מרבית הרופאים והמרכזים הרפואיים המוכרים והמפוקחים לא יסכימו לבצע הפלה פרטית בלתי חוקית, ולכן מקרים רבים בהם מתבצעים הליכים אלו מועדים לסיבוכים שעלולים לסכן את בריאות האישה ואת חייה.

אנו במרכזי 'לילך' מתריעים מפני הפלות בלתי חוקיות שגרמו לאסונות וגבו לא פעם את חייהן של נשים, ומבקשים ממך בכל לשון של בקשה: אל תסכני את חייך בהפקרת גופך לרופאים בלתי מוכרים או שאינם מורשים!

באלו מקרים מאשרת הוועדה להפסקת הריון ביצוע הפלה?

לפנייך התנאים העיקריים שבמסגרתם מאשרת הוועדה להפסקת הריון ביצוע הפלה:

  • לאישה עדיין לא מלאו 18 שנה (ולכן היא נחשבת מתחת לגיל הנישואין).
  • האישה בגיל ארבעים או יותר.
  • האישה נכנסה להריון שלא במסגרת נישואים.
  • האישה איננה נשואה.
  • האישה נכנסה להריון כתוצאה מיחסי מין אסורים על פי חוק (כדוגמת גילוי עריות או אונס).
  • העובר צפוי להיות בעל מום, לפי חוות דעתו המקצועית של רופא מומחה.
  • הריונה של האישה עלול לסכן את חייה את בריאותה הגופנית או הנפשית.

תנאים אלו תקפים במידה וגיל ההריון הנו עד ל-24 שבועות.

במידה וגיל ההריון שלך מאוחר יותר, תידרשי לעבור וועדת-על שתאשר לך הפלה רק במקרים חריגים, היות והעובר ברחמך הנו בר-חיות, וביכולתו לשרוד גם מחוץ לרחמך.

כמה עולה הפלה פרטית?

נשים רבות שנכנסו להריון בלתי מתוכנן שואלות את עצמן כמה יעלה לעשות הפלה באופן פרטי.

אנו ב"לילך – מרכזי ייעוץ" סבורים שלמרות שלהפלה סיכונים בריאותיים ומחיר נפשי, זכותה המלאה לדעת ולשקול גם את ההיבט הכלכלי, ולכן ריכזנו עבורך את העלויות העדכניות של הפלות פרטיות.

מחירה של הפלה פרטית עשוי להגיע לכ-5000 שקלים וגם יותר מכך, ואלו מתווספים ל-360 השקלים שיש לשלם לטובת הדיון מול הוועדה להפסקת הריון.

מדובר בעלות שיקרה בהרבה מאשר הפלה בבית חולים ציבורי, אשר כרוכה בתשלום של כ-1800 שקלים במקרה שהיא מבוצעת באמצעות נטילת כדורים עד לשבוע התשיעי להריון, או כ-2,500 שקלים במידה ומדובר בגרידה כירורגית, בין השבועות 10 ל- 15 בהריון.

במקרים של הפלה בשלבים מתקדמים, מעל לשבוע 15 של ההריון, ההליך הרפואי הציבורי יעלה כ- 3,100 שקלים.

מהן האלטרנטיבות העומדות בפניי?

אנו ב'לילך – מרכזי ייעוץ' נמצאים כאן בשבילך ויכולים לחשוב איתך יחד על אלטרנטיבות ואפשרויות נוספות.

אין פתרון אחד שמתאים לכולן, אנו שוקלות כל מקרה לגופו.

נשמח לשמוע ממך על מצבך ולשקול יחד פתרונות אפשריים.

יש לך שאלה בנוגע להריון לא רצוי? מתלבטת אם לעבור הפלה?

את לא לבד. צרי עמנו קשר בהקדם, ואנו ב'לילך – מרכזי ייעוץ' נעניק לך את מלוא המידע המהימן בנושא, וכן ליווי ותמיכה על ידי יועצות שהוסמכו לכך.

יש לך שאלה?

אנו מבטיחים דיסקרטיות מוחלטת
במידה ותרצי לקבל מענה אישי ודיסקרטי השאירי פרטים בטופס: